Jak promować sklep internetowy niskim kosztem

 

Promowanie sklepu internetowego

Poświęciłeś kilka tygodni lub miesięcy, w ciągu których wypiłeś setki kubków kawy. Ale w końcu się udało! Twój nowy biznes właśnie wystartował! Wszystko zostało dopięte na ostatni guzik, ale zapomniałeś lub nie przyłożyłeś się do najważniejszego aspektu – reklamy. Teraz przeglądasz Internet w poszukiwaniu sposobu, jak promować sklep internetowy, by pozyskać nowych klientów.

jak promowac sklep internetowy

 

Zapewne wiesz, że istnieje wiele różnych modeli biznesowych. Gdyby pomnożyć to przez ilość sektorów i różnych branż, odpowiedź na pytanie „jak reklamować firmę e-commerce” jest prosta: nie ma jednoznacznej odpowiedzi.

W tym artykule nie zdradzimy Ci więc magicznej sztuczki, ale postaramy się podrzucić kilka pomysłów, by ułatwić Ci stworzenie strategii na dalsze promowanie sklepu z niskim budżetem.

 

Załóż bloga

Gdy przedsiębiorcy widzą poradę w stylu „załóż bloga”, automatycznie przechodzą dalej z myślą, że blog nie doda im żadnej wartości, ani nie pozyska dla nich nowych klientów. Nie bądź jak większość czytelników i nie omijaj tego punktu! Te osoby są w błędzie!

Krótko mówiąc: blog jest jedną z najlepszych i najprostszych form reklamy – nie tylko dla sklepu internetowego. Zaufaj nam lub nie, ale to się szybko nie zmieni. Jeśli poświęcisz 2 godziny tygodniowo, będziesz w stanie stworzyć ciekawy artykuł branżowy. W ciągu roku będzie to już ponad 50 wpisów przy minimalnej inwestycji (czasu).

Koszt utrzymania bloga to niecałe 150 zł / rocznie. Tutaj odeślemy Cię do naszego poprzedniego artykułu o tym, jak założyć bloga.

promowanie sklepu na blogu

 

Nie masz w tym doświadczenia? Pamiętaj, że nawet jeśli każdy post będzie generował tylko 1 kliknięcie dziennie, po roku, z 50 artykułów otrzymasz nawet 1500 potencjalnych klientów miesięcznie.

A gdy zdobędziesz już doświadczenie w pisaniu i pozycjonowaniu, lub wcześniej podejmiesz współpracę z doświadczonymi freelancerami, po roku możesz śmiało myśleć o ~5000 potencjalnych klientów miesięcznie (nawet w niszowej branży).

Ten wynik to nie wszystko, bo oprócz samych wejść z bloga, otrzymujesz też inne ważne korzyści. Po pierwsze: blogiem możesz zbudować silną pozycję marki (rozpoznawalność); a po drugie: dbasz o dobry PR – jeśli artykuły będą odpowiadać na pytania i będą ciekawe.

Przejdźmy od razu do kolejnego sposobu na promowanie sklepu internetowego, bezpośrednio połączonego z pisaniem artykułów na bloga, czyli… SEO.

 

Zleć optymalizację SEO

Ktoś mądry powiedział kiedyś, że SEO jest najbardziej błędnie rozumianą rzeczą w Internecie. I miał rację, ponieważ w tej kwestii nawet specjaliści z kilkuletnim doświadczeniem nie są w stanie nic obiecać. Po prostu nigdy nie ma pewności, co się sprawdzi, a co nie.

Taki stan rzeczy jest spowodowany trudnością całego procesu, która jest dodatkowo potęgowana przez ciągłe zmiany w algorytmach wyszukiwarek. Takich zmian może być nawet kilkaset w ciągu roku.

promocja sklepu internetowego seo

 

W naszej ocenie, im coś jest trudniejsze, tym lepsze efekty przynosi, jeśli się uda. A to sprawia, że SEO nie powinno być uznawane za koszt, ale inwestycję [nie uwzględniając poprawności w księgowości].

W przypadku stron wizytówek promowanych lokalnie możesz myśleć o samodzielnym pozycjonowaniu witryny. W przypadku e-commerce nie będziesz w stanie tego zrobić. Stracisz tylko czas i pewnie równie szybko stracisz motywację.

Aby promować sklep internetowy w wyszukiwarce, powinieneś zlecić pozycjonowanie osobie, która ma w tym doświadczenie. Postaraj się wybrać firmę lub freelancera, który wykona pełną, jednorazową optymalizację sklepu. Jeśli uda mu się Ciebie zadowolić, pomyśl o dalszej współpracy i podpisaniu umowy. Aby nie tracić pieniędzy, przeanalizuj czego tak naprawdę potrzebujesz i wybierz rozliczenie za efekt.

Sprawdź najszybszy na rynku hosting WordPress oraz hosting Ecommerce.

 

Współpracuj z influencerami i blogerami

Dotarcie do właściwych ludzi o właściwym czasie to klucz do sukcesu każdej kampanii reklamowej. Jeśli sam nie masz ogromnych zasięgów w social-media czy na blogu, pomyśl o osobach, które już je zdobyły.

Współpraca z influencerami może się niektórym wydawać przysłowiowym ‘wyrzucaniem kasy w błoto’. W praktyce jest wręcz odwrotnie!

jak promowac sklep z influencerami

 

Gdy sam piszesz o swoim sklepie lub produkcie, opisujesz go w samych superlatywach – i ludzie umieją to wyczuć. Jeśli natomiast w ten sam sposób Twój produkt opisze ktoś znany, niezwiązany z Twoją marką, wtedy odbiorcy widzą go w zupełnie innym świetle i chętniej wydadzą na niego pieniądze.

To jednak nie wszystko. Promocja sklepu internetowego nie ogranicza się jedynie od influencerów w mediach społecznościowych. Branżowe blogi są równie skuteczną metodą. Dlaczego? Tutaj trzeba wrócić do pierwszego akapitu – właściwi ludzie o właściwym czasie.

Od razu napiszemy, że nie musisz starać się o artykuły sponsorowane. Bardzo często o wiele lepszym sposobem będzie wysłanie maila do blogera z danej branży z prośbą o zrecenzowanie produktu. Zależnie od tego, co sprzedajesz, może to być produkt sam w sobie lub próbki.

 

Stwórz program partnerski

Program partnerski jest jednym z często poruszanych tematów na naszym blogu, ponieważ daje bardzo dobre efekty. Nie jest to sposób na promowanie jedynie dla sklepów internetowych. Sami posiadamy go w swojej ofercie od przeszło kilku lat, mimo że jesteśmy firmą usługową.

Główna zasada programu afiliacyjnego jest bardzo prosta – dajesz ‘coś’ i otrzymujesz ‘coś’ w zamian. Pierwszym ‘czymś’ jest prowizja, którą otrzymuje Twój partner. Drugim ‘czymś’ są nowi klienci, których otrzymujesz, dzięki partnerowi.

promowanie sklepu - partnerzy

 

Można by powiedzieć, że program partnerski daje nieograniczone możliwości. Dzieje się tak za sprawą linków afiliacyjnych, które mogą zostać umieszczone dosłownie wszędzie. To ogromne pole do popisu dla partnerów – w szczególności, jeśli Twój sklep internetowy jest czymś przełomowym.

Rozejrzyj się jakie programy zapewniają Twoi konkurenci, a następnie stwórz coś własnego. Oprócz podstawowej prowizji, stałym partnerom możesz zapewnić kody rabatowe, próbki produktów i inne granty, które zachęcą ich do dalszej współpracy – w tym przypadku będzie nią dalsza promocja sklepu.

 

Podsumowanie

Oczywiście istnieje wiele innych sposobów na promowanie sklepu poza wymienionymi wyżej taktykami. Która strategia ostatecznie okaże się najlepsza i zwiększy sprzedaż w największym stopniu, zależy w dużej mierze od rodzaju biznesu i konkurencji.

Chociaż wielu uważa, że reklama to zawsze ogromne koszta, wyżej wspomnieliśmy o metodach na promocję przy niskim (lub żadnym) budżecie. Wymienione sposoby przynoszą pasywne wyniki, które często potrafią szokować. Jeśli więc Twój sklep dopiero raczkuje, zacznij właśnie od nich!

 

 

 

Odbieramy telefony, odpisujemy na maile, nie ukrywamy kosztów, a dodatkowo oferujemy najszybsze pakiety hostingowe na rynku. Uważasz, że to zwroty marketingowe? Sprawdź sam/a!

Jeśli nie będziesz zadowolony/a, zwrócimy Ci pieniądze.
Twoje strony i sklepy przeniesiemy za darmo!

Hosting WordPressHosting Magento

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, skontaktuj się z nami! Kliknij tutaj.

Chcesz dowiedzieć się o nas trochę więcej? Przejdź na stronę JCHost.pl.

Daj znać znajomym!