5 najlepszych wtyczek powiadomień push WordPress

 

Powiadomienia push WordPress

Czy podczas odwiedzenia jakiejś strony internetowej, zdarzyło Ci się zobaczyć małe wyskakujące okienko w lewym górnym rogu przeglądarki? Jeśli tak, najprawdopodobniej było to wezwanie do działania z prośbą o zezwolenie lub zablokowanie wyskakujących powiadomień, będące jednym z elementów strategii marketingowej.

wtyczki - powiadomienia push wordpress

 

Każdy właściciel witryny WordPress chce stworzyć grupę odwiedzających, którzy regularnie wracają na jego stronę. Może to dotyczyć zarówno czytelników bloga, jak i klientów sklepu internetowego.

Istnieje wiele możliwości, by zachęcić Internautę do powrotu. Od tworzenia listy mailingowej i przygotowania ciekawej kampanii e-mailowej, aż po prowadzenie konkursów. W większości przypadków są to jednak kwestie albo czasochłonne, albo generujące dodatkowe koszty.

I wtedy pojawiają się one… powiadomienia push! Są one nowym sposobem na przyciągniecie uwagi odbiorców oraz zwiększenie liczby powracających użytkowników i ich zaangażowania. To wszystko bez dodatkowych kosztów i pracy.

Dzisiejszy poradnik będzie właśnie o tym. Wymienimy w nim 4 najlepsze wtyczki powiadomień push. Zanim jednak przedstawimy nasze zestawienie, wytłumaczymy, czym dokładnie są takie powiadomienia oraz jakie mają wady i zalety.

 

 

Czym są powiadomienia push?

Powiadomienia push (z ang. push notficiations) to klikalne wiadomości wyświetlane na pulpicie użytkownika lub w obszarze powiadomień na urządzeniu mobilnym. Zostają wyświetlone nawet wtedy, gdy przeglądarka jest zamknięta.

powiadomienia push w przegladarce

 

Te powiadomienia są wykorzystywane najczęściej do przesyłania w czasie rzeczywistym aktualizacji dotyczących aktywności na naszej stronie internetowej. Mogą one zawierać informacje na temat nowych artykułów, zmian produktów, ofert specjalnych i innych.

Warto wiedzieć: Średnio 70% odwiedzających, którzy opuścili Twoją stronę internetową, już nigdy na nią nie wróci. Zachęcenie do otrzymywania wyskakujących powiadomień może znacząco obniżyć ten odsetek.

 

Jakie mają wady i zalety?

Powiadomienia push pomagają w przekazaniu naszym odwiedzającym aktualizacji na temat naszej witryny oraz zachęcają ich do powrotu. Chociaż są niezwykle cenne i mają wiele zalet, trzeba pamiętać, że mają też swoje wady.

Oto najważniejsze zalety powiadomień push:

  • Zwiększony ruch: Przypominają użytkownikom o witrynie, którą kiedyś odwiedzili, tym samym zachęcając ich do powrotu i zwiększając ruch.
  • Zwiększone zaangażowanie: Prowadzą do lepszej rozpoznawalności domeny i większego zaangażowania oraz zaufania ze strony odbiorców.
  • Zwiększona sprzedaż: Umożliwiają przekonwertowanie zwykłego odwiedzającego w klienta, jeśli zostaną wykorzystane do informowania o specjalnych promocjach.

 

Oto najważniejsze wady powiadomień push:

  • Utrudniona budowa bazy: Wyskakują zaraz po pierwszym otwarciu strony i najczęściej zostają od razu odrzucone (przez brak zaufania), co czyni budowę bazy odbiorców trudnym.
  • Utrudnione planowanie strategii: Wymagają bardzo skrupulatnego planu, ponieważ muszą zostać wysyłane w odpowiedniej ilości i w odpowiednim czasie, aby nie irytować użytkowników.

 

Sprawdź najszybszy na rynku hosting WordPress oraz hosting Ecommerce.

 

 

Czy powinienem dodać powiadomienia na stronie?

Tak, jeśli ich wprowadzenie ma sens. Wyżej wspomnieliśmy już, że około 70% odwiedzających otworzy Twoją stronę tylko jeden raz i nie wróci. Wymieniliśmy też najważniejsze zalety tego rozwiązania.

push notifications wordpress

 

Dodanie powiadomień push na stronie internetowej wiąże się z rozszerzonym ‘pakietem’ kanałów marketingowych. Połączenie tychże powiadomień z e-mail marketingiem, remarketingiem, pozycjonowaniem i obecnością w mediach społecznościowych może dać naprawdę konkretne wyniki.

Słowo „może” jest tutaj kluczowe. Wszystko zależy od tego, czy będziesz w stanie sensownie wykorzystać nowy kanał marketingowy. Jeśli nie prowadzisz bloga, nie wydajesz promocji w sklepie internetowym, ani nie wprowadzasz aktualizacji witryny, instalacja powiadomień może kompletnie zbędna.

Zadaj więc sobie pytanie, czy dodanie powiadomień jest logiczne i czy wniesie coś pozytywnego dla użytkownika.

Warto wiedzieć: Powiadomienia push mają średnio 8x wyższy współczynnik klikalności (CTR), niż kampanie e-mailowe.

 

 

 

Powiadomienia push WordPress: 5 najlepszych wtyczkek

Konfiguracja wyskakujących powiadomień na stronie WordPress jest bardzo prosta. Wszystko za sprawą ogromnego wyboru wtyczek, które to umożliwiają.

Cały proces ogranicza się do instalacji pluginu, zarejestrowaniu konta u dostawcy usług push oraz wygenerowaniu klucza API dla naszej witryny. Zajmie nam to nie więcej niż 10 minut.

Oto 5 darmowych wtyczek powiadomień push WordPress:

 

1. OneSignal

OneSignal to jedna z najlepszych i najbardziej popularnych wtyczek dla powiadomień push WordPress. W chwili pisania tego artykułu jest zainstalowana na ponad 50 000 aktywnych instalacji i posiada średnią ocenę 4,7 na 5 gwiazdek.

wtyczka powiadomien wordpress - onesignal

 

Najważniejszą zaletą tego pluginu jest brak ograniczeń. Pozwala on na wyświetlanie nielimitowanej ilości powiadomień, na nielimitowanej liczbie stron WordPress i z nielimitowaną liczbą użytkowników. Jedynym limitem jest liczba odbiorców, ale wynosi ona aż 30 000 osób! Brzmi świetnie? Jest jeden haczyk.

Tym haczykiem jest fakt zbierania i przetwarzania wszystkich danych oraz wykorzystywania ich do generowania zysku. OneSignal mówi o tym otwarcie i wcale się z tym nie kryje. To jednak nie powinno nikogo dziwić, ponieważ gdy wspaniały produkt jest dostępny za darmo, najczęściej to my sami jesteśmy produktem.

 

2. Webpushr

Webpushr jest pluginem, którego developerzy wierzą, że każda witryna ma swoje unikalne potrzeby, jeśli chodzi o powiadomienia push WordPress. Wyróznia go brak ani jednej negatywnej opinii i niesamowita średnia ocen na poziomie 4.8 na 5 gwiazdek.

plugin do powiadomien wordpress - webpushr

 

Pomimo, że wtyczka jest darmowa do 60 000 subskrybentów, oferuje kilka płatnych planów. I co ciekawe, gwarantuje każdemu klientowi 500% ROI z każdej wydanej złotówki. Ciężko powiedzieć, ile w tym prawdy, ale rzeczywiście na ich stronie można znaleźć takie zapewnienie.

Minusem, tak jak w przypadku OneSignal, jest oczywiście fakt zbierania i wykorzystywania danych użytkowników darmowej wersji. I jest to chyba jedyna duża wada, na którą można przymknąć oko wiedząc, jak wiele zalet ma to narzędzie i jakie niesie za sobą możliwości.

 

3. Beamer

Beamer to bardzo intuicyjna w obsłudze wtyczka, która obsługuje zarówno kanały informacyjne, jak i powiadomienia push. Nie można powiedzieć, że jest to popularne narzędzie, ponieważ korzysta z niego aktywnie niecałe 1000 stron WordPress.

wtyczka do powiadomien - beamer wordpress

 

Korzystając z Beamer, możesz koordynować zaplanowane posty i powiadomienia, włączać automatyczne wysyłanie powiadomień czy konfigurować segmentację na podstawie zachowania, lokalizacji lub danych demograficznych. Proces instalacji trwa niecałe 5 minut.

Ogromną wadą są jednak spore ograniczenia bezpłatnej wersji. Nie wszystkie funkcje będą w niej dostępne. Dodatkowo, pozwala ona na maksymalnie 1000 odbiorców i aktywuje znak wodny, który jest wyświetlany przy wszystkich powiadomieniach.

 

4. PushEngage

PushEngage to zaufany plugin pozwalający zarządzać wyskakującymi powiadomieniami w bardzo intuicyjny sposób. Chociaż podobnie jak Beamer, nie cieszy się ogromną popularnością, sprawdzi się idealnie dla małych witryn opartych na WordPress.

plugin - pushengage powiadomienia

 

Ta wtyczka jest jednym z nielicznych rozszerzeń, które umożliwia wysyłkę powiadomień push bez konieczności wdrażania certyfikatu SSL na danej stronie. Pozwala na zarządzanie wieloma witrynami z jednego konta oraz zaawansowaną segmentację wiadomości.

Darmowa wersja ogranicza liczbę subskrybentów do 2500 i 120 kampanii miesięcznie. Nie jest to powalająca suma, ale powinna być więcej niż wystarczająca dla większości administratorów.

 

5. PushAlert

PushAlert to ostatni plugin powiadomień push dla WordPress w naszym zestawieniu. To nie czyni go jednak najgorszą opcją – wręcz przeciwnie! Podobnie jak dwa poprzednie pluginy, nie cieszy się on ogromną popularnością, a i tak zebrał kilkadziesiąt pozytywnych opinii.

plugin powiadomien wordpress - pushalert

 

Do najważniejszych korzyści płynących z użycia PushAlert jest pełna kompatybilność i wsparcie dla sklepów opartych o WooCommerce. Pozwala zachęcić do powrotu klientów, którzy opuścili koszyk bez dokończenia zamówienia, poinformować o dostępności produktu i zmianie ceny.

Minusem jest ograniczenie liczby odbiorców do maksymalnie 3000 osób oraz wyłączenie większości funkcji, które są dostępne jedynie w planach premium. Co więcej, niektórzy użytkownicy zgłaszali też niewyjaśnione błędy podczas pierwszej konfiguracji.

 

 

 

Odbieramy telefony, odpisujemy na maile, nie ukrywamy kosztów, a dodatkowo oferujemy najszybsze pakiety hostingowe na rynku. Uważasz, że to zwroty marketingowe? Sprawdź sam/a!

Jeśli nie będziesz zadowolony/a, zwrócimy Ci pieniądze.
Twoje strony i sklepy przeniesiemy za darmo!

Hosting WordPressHosting Magento

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, skontaktuj się z nami! Kliknij tutaj.

Chcesz dowiedzieć się o nas trochę więcej? Przejdź na stronę JCHost.pl.

Daj znać znajomym!