Magento – system dla sklepu internetowego

Słów kilka o najpopularniejszej platformie ecommerce.

Poznaj protokol QUIC i jego zalety

 

Prowadzenie biznesu online

W dzisiejszych czasach, prowadzenie biznesu online, wcale nie jest tak trudne, jak mogłoby się to wszystkim wydawać. Wystarczy komputer, dostęp do internetu, pomysł na to, co chcemy sprzedawać oraz minimalna inwestycja – czasowa jeżeli chcemy zbudować, stworzyć i skonfigurować nasz sklep sami, i/lub finansowa, jeśli wolimy zlecić prace dedykowanemu webdeveloperowi czy agencji. 

Pomimo iż cały proces przygotowawczy może okazać się dość prosty w wykonaniu (nawet dla osoby z niewielką wiedzą IT), może on potrwać nawet do kilku tygodni. Wszystko zależne jest od tego, jaki sklep chcemy prowadzić i co chcemy na nim umieścić.

zaczac biznes online

Na szybkość działania, wygląd oraz możliwości przyszłego sklepu internetowego, wpływa wiele czynników, a jednym z najważniejszych jest decyzja o tym, jaką platformę ecommerce wybierzemy. Najpopularniejszym systemem jest oprogramowanie Magento, na którym działa blisko 30% sklepów internetowych z całego świata. Na nim skupimy się w tym artykule.

Zastanówmy się, co łączy Samsung, Nike, Ford czy Coca-Cola? Jedno wiedzą wszyscy – to naprawdę wielkie korporacje. Nie każdy jednak wie, że powyższe firmy (i wiele innych znanych marek) korzysta ze sklepu Magento, jako głównego systemu ecommerce.

System Magento – opis i historia

Magento to darmowa platforma ecommerce (open-source) tworzona i rozwijana nieprzerwanie od 10 lat. Pierwsza stabilna wersja Magento ujarzała światło dziennie w sierpniu 2007 roku i już wtedy zdobyła ogromną popularność wśród właścicieli sklepów internetowych. Magento potrzebowało dosłownie kilku miesięcy, aby liczba pobrań ich oprogramowania przekroczyła 500 tys.

Taki sukces open-source’owego systemu ecommerce nie mógł przejść bez echa i na odpowiedź ze strony gigantów IT nie trzeba było długo czekać.  eBay zainwestował w Magento dokładnie $90 mln. (49% udziałów spółki) już na początku 2011 roku. Cała spółka została przejęta przez tą samą firmę rok później – za kolejne $90 mln.

Nowy właściciel cieszył się z posiadania Magento przez kilka lat. Po czym jesienią 2015 roku, eBay Enterprise, do którego należała owa platforma ecommerce, została sprzedana za okrągłe $925 mln! To najlepszy przykład mówiący o tym, jak bardzo wartościowym oprogramowaniem jest Magento.

system magento

Wybór platformy ecommerce pod dany sklep

Dla omawianej platformy ecommerce dostępne są 2 wersje: Magento OpenSource (wersja darmowa – wcześniej Magento Community) oraz Magento Commerce (wersja płatna – wcześniej Magento Enterprise).

Nie ma jasnej odpowiedzi na to, kto, z jakiej wersji Magento, powinien skorzystać. Próbując znaleźć odpowiednie określenie dla obu opcji, wpadliśmy na pomysł opisania tego w ten sposób:

Magento OpenSource jest idealnym wyborem dla właścicieli średniej wielkości sklepów internetowych, szeroko myślących o rozwoju swojego biznesu i rozszerzaniu sklepu w przyszłości. Opcja druga, czyli Magento Commerce, jest potężnym silnikiem dostosowanym pod najbardziej obszerne sklepy online, w których dodawane są niestandardowe dodatki i funkcjonalności oraz inne zaawansowane systemy ułatwiające obsługę wielkich platform sprzedażowych.

Wady i zalety Magento

O zaletach można by pisać długo (tyczy się to prawie każdego systemu ecommerce), dlatego skupmy się na wadach, o których nie każdy wspomina w artykułach związanych z Magento.

Jedną z największych wad tego oprogramowania jest ciągłe wykorzystywanie sporej części zasobów serwera, jeżeli jest on niepoprawnie skonfigurowany – głównie przez ilość funkcjonalności oraz obszerność baz danych. Sama konfiguracja serwerów pod względem sklepów internetowych, a w szczególności Magento, nie jest prosta i wymaga doświadczenia administratorów. Wszystko to sprawia, że nie każda firma hostingowa zgadza się na instalację systemu Magento na ich standardowych pakietach hostingowych lub zwiększa koszta abonamentowe, w momencie większego zużycia zasobów serwera.

jaki hosting dla magento

Warto zrobić dokładny research, jeśli jesteśmy w poszukiwaniu hostingu dla Magento. Sklep oparty o ten system nie zachowuje się tak, jak zwykła strona pokroju wizytówka i po prostu – potrzebuje więcej!

W naszej ofercie znajduje się dedykowany hosting skonfigurowany pod platformy Magento, PrestaShop oraz ShopGold, dzięki któremu sklepy internetowe stają się nawet do x168 razy szybsze. Serwery te oparte są o najszybsze dyski SSD oraz protokół następnej-generacji QUIC, stworzony przez Google. Pakiety hostingowe obsługują PHP 7.x, HTTP/2 oraz PHP LS Cache, a każdy klient otrzymuje gwarancję jakości oraz zapewnienie braku ukrytych kosztów. Zapraszamy do poznania i przeczytania informacji na temat naszego hostingu Magento.

Magento dla małego sklepu internetowego

Magento jest idealnym wyborem dla średnich i dużych sklepów online, jednakże nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystać powyższy silnik przy budowie małego projektu. Jedyną wadą w tym przypadku jest fakt, iż (z reguły) małe sklepy nie wykorzystują w pełni potencjału oferowanego przez  tak zaawansowane platformy ecommerce.

Pamiętajmy, że miano „małego sklepu” to nie tylko ilość produktów. Sklep na Magento to wciąż bardzo dobre rozwiązanie dla mniejszych firm, jeśli w planach mamy stworzenie nietypowego sklepu internetowego, przy którym skorzystanie z zaawansowanego panelu admina (z multum opcji, możliwości i ustawień) może uprościć nam całe zadanie.

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, skontaktuj się z nami! Kliknij tutaj.

Chcesz dowiedzieć się o nas trochę więcej? Przejdź na stronę JCHost.pl.

Daj znać znajomym!