5 darmowych wtyczek do strony FAQ WordPress
FAQ WordPress
Istnieje duże prawdopodobieństwo, że opis usługi lub produktu na Twojej stronie internetowej nie odpowie na wszystkie pytania odwiedzających. Mogą oni wtedy albo skontaktować się z Tobą osobiście, albo opuścić Twoją witrynę. W pierwszym przypadku – musisz poświęcić dodatkowy czas, a w drugim – stracisz klienta.
Rozwiązaniem tego problemu jest dodanie sekcji FAQ (Frequently Asked Questions), która dosłownie oznacza „najczęściej zadawane pytania”.
Jeśli jesteś właścicielem strony WordPress, masz kilka możliwości, by dodać wspomnianą sekcję. Możesz to zrobić poprzez umieszczenie pytań i odpowiedzi w formie prostego tekstu, dodanie niestandardowego kodu lub instalację dedykowanej wtyczki.
Pierwsza opcja jest oczywiście najprostsza, lecz wygląd takiego FAQ będzie pozostawiał wiele do życzenia. Druga opcja może się z kolei okazać zbyt czasochłonna. Dlatego też dzisiaj skupimy się na opcji trzeciej – dodaniu FAQ za pomocą pluginu.
Ten artykuł będzie podzielony na część teoretyczną i praktyczną. Najpierw dowiesz się, jakie korzyści płyną z dodania strony FAQ w witrynie internetowej, by następnie poznać 5 najlepszych wtyczek WordPress, które Ci w tym pomogą.
Dlaczego warto dodać sekcję FAQ?
Odpowiadanie na pytania i rozwiązywanie niepewności klientów związanych z Twoją usługą lub produktem jest głównym celem sekcji FAQ. W praktyce oznacza ona jednak o wiele więcej, niż myślisz.
Strona z często zadawanymi pytaniami w niektórych przypadkach może okazać się przełomem, gdy mowa o współczynniku konwersji, i jest prostym sposobem na zapewnienie Twojej firmie dodatkowych korzyści.
Oto 3 główne powody, dlaczego warto dodać FAQ na stronie:
- Wyższy współczynnik konwersji: Mało kto dokonuje zakupu konkretnej usługi lub produktu, jeśli ma niepewności z tym związane. Przy pomocy strony FAQ możesz je rozwiać i tym samym zatrzymać w witrynie klientów, którzy najprawdopodobniej zrezygnowaliby z jej dalszego przeglądania.
- Oszczędność czasu: Odbieranie telefonów i odpisywanie na maile wymagają od Ciebie poświęcenia dodatkowego czasu. Jako że najczęściej pytania dotyczące produktów są takie same lub bardzo podobne, dodając zakładki FAQ w swojej witrynie oszczędzasz swój czas i zasoby.
- Poprawa wyników SEO: Jak powszechnie wiadomo, im więcej wysokiej jakości treści na stronie, tym lepiej. Sekcja FAQ jest dobrym miejscem nie tylko, by odpowiedzieć na pytania użytkowników, ale też by uwzględnić konkretne frazy kluczowe z myślą o pozycjonowaniu w wyszukiwarce.
Warto wiedzieć: Strona FAQ powinna być regularnie aktualizowana. Za każdym razem, gdy w wiadomościach od Twoich klientów pojawią się zbliżone do siebie pytania, powinieneś dodać je w omawianej sekcji.
WordPress FAQ: 5 darmowych wtyczek
Poprawnie skonstruowana strona z często zadawanymi pytaniami zapewnia Twoim klientom wszystko to, co powinni wiedzieć na temat Twojego produktu, usługi lub firmy. To oznacza mniej pracy dla Ciebie i może potencjalnie zwiększyć sprzedaż.
Sprawdź najszybszy na rynku hosting WordPress oraz hosting Ecommerce.
Jeśli zdecydujesz się dodać omawianą sekcję na swojej stronie i w wyszukiwarce pluginów WordPress wpiszesz frazę „FAQ”, otrzymasz blisko 1000 wyników. Dokonanie wyboru z tak długiej listy pozycji może być ciężkie.
Aby Ci w tym pomóc, przeanalizowaliśmy najpopularniejsze wtyczki FAQ i wybraliśmy kilka najlepszych z nich.
Oto 5 darmowych pluginów WordPress do sekcji FAQ:
1. Helpie FAQ
Helpie FAQ jest pierwszą wtyczką WordPress FAQ na naszej liście, będąca idealną podstawą w celu tworzenia estetycznie wyglądających zakładek z często zadawanymi pytaniami.
Korzystając z tego pluginu, możesz utworzyć wiele osobnych sekcji FAQ i osadzić je w dowolnym miejscu witryny za pomocą krótkiego kodu (tzw. shortcode). Co więcej, podstawową funkcjonalnością w przypadku tego rozszerzenia jest pełna integracja z WooCommerce, Elementor i Gutenberg.
2. Ultimate FAQ
Ultimate FAQ jest pluginiem, który – jak sama nazwa wskazuje – zawiera wszystko, czego potrzebujesz, by stworzyć jakąkolwiek sekcję FAQ w witrynie.
Omawiana wtyczka wyróżnia się niezwykłą elastycznością, dzięki której część z często zadawanymi pytaniami może być dowolnie dostosowywana – zarówno pod względem funkcji, jak i wyglądu. Inną, niemniej ważną zaletą jest możliwość dodania niestandardowych typów wewnątrz FAQ, takich jak kategorie czy tagi.
3. Quick and Easy FAQs
Quick and Easy FAQs to jedna z wtyczek WordPress, która będzie dobrym wyborem dla osób z podstawową wiedzą programistyczną, chcących utworzyć własny styl i design sekcji FAQ.
Najważniejszą funkcją tego rozszerzenia jest to, że pytania i odpowiedzi są zapisywane w bazie jako niestandardowy typ postu. Następnie można je wyświetlać w dowolnym miejscu witryny, wraz z zaawansowanym filtrowaniem i sortowaniem.
4. Easy Accordion
Easy Accordion to plugin WordPress FAQ, przy którym tworzeniu autorzy skupili się w dużej mierze na lekkości kodu. Dzięki temu nie wpływa ona znacząco na szybkość ładowania się witryny.
Mimo wspomnianej lekkości, omawiana wtyczka nadal oferuje wiele ciekawych funkcji, takich jak możliwość wyboru opcji typografii i zestawu ikon czy narzędzie typu ‘drag&drop’. To ostatnie jest szczególnie ważne dla początkujących, którzy chcą utworzyć sekcję FAQ przy pomocy intuicyjnego edytora wizualnego.
5. YITH WooCommerce Questions and Answers
YITH WooCommerce Questions and Answers jest nietypową wtyczką stworzoną z myślą o właścicielach sklepów WooCommerce, chcących połączyć część FAQ z częścią supportu.
Plugin ten umożliwia odbiorcom zadawanie pytań dotyczących osobnych produktów, a następnie wyświetlanie ich – wraz z odpowiedziami dodanymi przez Ciebie lub innych użytkowników – w dedykowanej zakładce. Jest on więc dobrym sposobem nie tylko na rozwiązanie wątpliwości, ale też zwiększenie zaangażowania w Twoim sklepie.
Odbieramy telefony, odpisujemy na maile, nie ukrywamy kosztów, a dodatkowo oferujemy najszybsze pakiety hostingowe na rynku. Uważasz, że to zwroty marketingowe? Sprawdź sam/a!
Jeśli nie będziesz zadowolony/a, zwrócimy Ci pieniądze.
Twoje strony i sklepy przeniesiemy za darmo!
Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, skontaktuj się z nami! Kliknij tutaj.
Chcesz dowiedzieć się o nas trochę więcej? Przejdź na stronę JCHost.pl.