Błąd 504 (Gateway Timeout) – co oznacza i jak naprawić?
Błąd 504 – Gateway Timeout
Wyobraź sobie, że ktoś szuka jakiegoś produktu w Google i znajduje Twoją witrynę. Kiedy jednak na nią wejdzie, jego oczom ukazuje się pusta strona z błędem 504 – Gateway Timeout – który oznacza nic innego, niż przekroczenie limitu czasu oczekiwania na odpowiedź.
Co według Ciebie zrobi użytkownik, gdy ponownie zobaczy Twoją stronę w wyszukiwarce? Możliwe, że zapomni o tym, że jakiś czas temu nie mógł się na nią dostać. Ale istnieje też duża szansa, że przeskoczy Twój link i kliknie w następną stronę. A to już wiąże się to z utratą zaufania do Twojej marki.
Jeśli więc zobaczysz błąd 504 „Gateway Timeout error” powinieneś jak najszybciej go rozwiązać. Chociaż ten kod odpowiedzi wskazuje, co stało się z daną witryną, nie mówi Ci, dlaczego tak się stało. Musisz więc zbadać, co tak naprawdę powoduje ten problem – powodów może być przynajmniej kilka.
W tym artykule postaramy Ci się pomóc i odpowiedzieć co oznacza i jak naprawić błąd 504.
Co oznacza błąd 504 (Gateway Timeout)?
Błąd 504 (Gateway Timeout) to kod HTTP, który oznacza, że jeden serwer sieciowy nie otrzymał na czas odpowiedzi z drugiego serwera, do którego uzyskiwał dostęp podczas próby załadowania strony internetowej lub wykonywania innego żądania przeglądarki.
Mówiąc prościej, serwery powiązane z Twoją stroną internetową nie komunikują się ze sobą wystarczająco szybko.
Co jest dokładnym powodem jego występowania? Niestety, nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi. Błąd 504 jest dość ogólny, a więc nie wskazuje dokładnej przyczyny wystąpienia problemu.
Warto wiedzieć: „Error 504 Gateway Time-out” w wolnym tłumaczeniu oznacza przekroczenie limitu czasu oczekiwania na odpowiedź serwera.
Jak naprawić błąd HTTP 504?
Istnieje kilka możliwych powodów, które mogły sprawić, że na Twojej stronie pojawia się błąd 504, uniemożliwiając jej odwiedzenie przez Internautów.
Oto 5 najpopularniejszych rozwiązań do naprawienia tego błędu
1. Sprawdź problemy łączności z serwerem
Część witryn internetowych działa i komunikuje się z wieloma serwerami lub firmami hostingowym. Jeśli serwer, na którym umiejscowione są pliki Twojej witryny, jest wyłączony w związku z zaplanowaną konserwacją lub jakimkolwiek innym powodem, Twoja strona pokaże błąd 504. W tym wypadku jedynym sposobem na naprawę błędu jest przeczekanie na zakończenie konserwacji.
2. Sprawdź zmiany DNS
Jeśli niedawno przenosiłeś swoją witrynę do innej firmy hostingowej lub zmieniałeś serwery hostujące Twoją witrynę, jesteś zmuszony dokonać zmiany DNS’ów. Może to powodować chwilowy przestój w działaniu strony i wyświetlać błąd 504. Błąd będzie wyświetlał się, dopóki rekordy DNS nie zostaną zaktualizowane – co może potrwać (w ekstremalnych przypadkach) nawet do kilkunastu godzin.
3. Prześlij dziennik logów do hostingodawcy
Dzienniki logów serwera dostarczają wiele danych i szczegółowych informacji o stanie serwera, na którym hostowana jest Twoja witryna. Jeśli masz w tym doświadczenie, możesz samodzielnie je przejrzeć próbując ustalić przyczynę wystąpienia błędu. W innym wypadku powinieneś skorzystać z pomocy swojej firmy hostingowej.
4. Napraw wadliwą konfigurację zapory
Zapora sieciowa jest strażnikiem każdej profesjonalnej witryny internetowej. Chroni ją przez złośliwymi ludźmi (np. crackerami) i zmasowanymi atakami sieciowymi (np. DDoS). Jeśli postanowiłeś samodzielnie wdrożyć niestandardowe zabezpieczenia, możliwe, że dokonałeś błędnej konfiguracji, co powoduje występowanie błędu 504. Sprawdź więc dogłębnie konfigurację swojego firewalla.
5. Rozpocznij debugowanie strony
Chociaż najczęściej błąd 504 jest związany z serwerem, możliwe że tym razem coś poszło nie tak na Twojej stronie, przez co serwer nie może poprawnie odpowiedzieć na dane żądanie. Zastanów się, czy wprowadzałeś zmiany w kodzie lub aktualizowałeś swoją witrynę. Jeśli tak, przeprowadź proces debugowania, by rozpoznać aspekt, który spowodował przekroczenie limitu czasu odpowiedzi.
Odbieramy telefony, odpisujemy na maile, nie ukrywamy kosztów, a dodatkowo oferujemy najszybsze pakiety hostingowe na rynku. Uważasz, że to zwroty marketingowe? Sprawdź sam/a!
Jeśli nie będziesz zadowolony/a, zwrócimy Ci pieniądze.
Twoje strony i sklepy przeniesiemy za darmo!
Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, skontaktuj się z nami! Kliknij tutaj.
Chcesz dowiedzieć się o nas trochę więcej? Przejdź na stronę JCHost.pl.