Konfiguracja Google Search Console

 

 

Google Search Console

Kilka lat temu Google stworzyło narzędzie mające na celu pomoc webmasterom przy optymalizacji SEO. Pozwala ono nie tylko śledzić wyniki witryny w wyszukiwarce, ale również udostępnia nam dodatkowe informacje na temat indeksowania poszczególnych stron, błędów http i innych. Zebranie i udostępnienie wszystkich tych informacji w jednym miejscu jest istną bazą wiedzy dla każdego początkującego administratora czy blogera. Narzędzie, o którym piszemy nosi nazwę Google Search Console.

Google Search Console

 

W tym artykule opiszemy działanie i historię Google Search Console. Pokażemy również jak go poprawnie zweryfikować i zainstalować na swojej stronie internetowej.

Zacznijmy jednak od tego, że upewnienie się, że wyszukiwarka Google widzi Twoją stronę i poprawnie wyświetla ją (indeksuje) w wynikach wyszukiwania, to podstawowy krok w celu zwiększenia ruchu w witrynie i rozwijania marki w Internecie. Jest on też jednym z 200 czynników SEO. W końcu, jeżeli Google nie wie, że dana podstrona czy wpis na blogu istnieje, inni internauci nieznający Twojej marki też nie będą wiedzieli. Jakkolwiek by to nie brzmiało, zadanie jest proste i sprowadza się do konfiguracji Google Search Console.


Sprawdź najszybsze na rynku pakiety hostingowe Wordpress oraz Magento & PrestaShop.

 

 

Czym jest Google Search Console?

Google Search Console (wcześniej Google Webmaster Tools) jest bezpłatną usługą pozwalającą zobaczyć, jak Twoja  strona internetowa jest widziana przez wyszukiwarkę. Zapewnia ona raporty i dane pomagające zrozumieć, jakie wyniki osiąga każda z podstron i w jaki sposób pojawiają się one w wynikach wyszukiwania. Zawierają one zarówno informacje o słowach kluczowych i ich pozycjach, jak i liczbie wyświetleń i kliknięć.

Usługa Google Search Console nie kończy się jedynie na analityce, ponieważ znajdziesz tam również dodatkowe narzędzia dla webmasterów – i tym samym dodatkowe możliwości związane z rozwojem strony internetowej.

klikniecia i wyswietlenia - google search console

 

Z pomocą Google Search Console jesteś w stanie:

  • Analizować wyniki strony w wyszukiwarce (ilość kliknięć i wyświetleń).
  • Poznać słowa kluczowe odnoszące się do witryny (pozycje i wykaz słów kluczowych).
  • Dowiedzieć się, jakie inne strony linkują do witryny (backlinki).
  • Przeglądać błędy dotyczące indeksowania (błędy http, błędy noindex itp).
  • Dodać mapę witryny XML lub samodzielnie przesyłać nowe treści.
  • Znaleźć alerty o problemach z bezpieczeństwem (zarażenie malware i spam).

W skrócie, Google Search Console pozwala Ci ulepszać starsze podstrony/artykuły i definiować nową strategię firmy w wyszukiwarce przy pomocy darmowych narzędzi.

 

 

Jak dodać i skonfigurować Google Search Console?

Najnowsza wersja Google Search Console oferuje bardzo intuicyjne doświadczenie. Cały panel wygląda przejrzyście, jest łatwy w obsłudze i dopasowany do potrzeb webmasterów. Podobnie wyglądają kwestie instalacji/konfiguracji Google Search Console – bułka z masłem!

 

Krok 1: Zaloguj się za pomocą konta Gmail

Tak samo jak w przypadku Google Analytics, pierwszym krokiem jest dołączenie do Google Search Console za pomocą konta Gmail.

Przejdź na stronę Search Console i kliknij w przycisk „Zacznij teraz”. Następnie wprowadź swój adres e-mailowy (adres będzie później służył do logowania).

konfiguracja google search console

 

Krok 2: Dodaj swoją witrynę

Gdy połączysz swoje konto Google z Search Console, zostaniesz przekierowany na stronę dodawania witryny. Wpisz adres swojej strony (z przedrostkiem ‘https://’, jeśli posiadasz certyfikat SSL), po czym kliknij „Dodaj usługę”.

dodawanie witryny - google search console

 

Krok 3: Zweryfikuj własność witryny

Google wymaga od administratorów przesłania potwierdzenia, że są właścicielami wprowadzanych witryn. Ostatnim krokiem w konfiguracji Google Search Console jest więc weryfikacja własności.

Proces choć może wydać się na pierwszy rzut oka skomplikowany, wcale taki nie jest. Jedyne co musisz zrobić to pobrać plik weryfikacyjny, a następnie wgrać go na swój hosting do folderu „public_html”.

weryfikacja google search console

 

Pobrany plik możesz wgrać logując się do panelu hostingowego i przechodząc do menadżera plików (lub używając programu Filezilla). W menadżerze plików przejdź do folderu Domains, wybierz swoją domenę i otwórz folder public_html – np. /domains/testowa.pl/public_html/.

 

Inne metody weryfikacji:

  • Tag HTML – dodanie krótkiego kodu html w sekcji strony.
  • Google Analytics – połączenie konta Google Analytics (jeśli korzystasz z kodu śledzenia gtag.js).
  • Menedżer tagów Google – połączenie konta Google Tag Manager
  • Dostawca nazwy domeny – edycja ustawień DNS domeny (zaawansowane)

 

 

 

 

Odbieramy telefony, odpisujemy na maile, nie ukrywamy kosztów, a dodatkowo oferujemy najszybsze pakiety hostingowe na rynku. Uważasz, że to zwroty marketingowe? Sprawdź sam/a!

Jeśli nie będziesz zadowolony/a, zwrócimy Ci pieniądze.
Twoje strony i sklepy przeniesiemy za darmo!

Hosting WordpressHosting Magento & PrestaShop

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, skontaktuj się z nami! Kliknij tutaj.

Chcesz dowiedzieć się o nas trochę więcej? Przejdź na stronę JCHost.pl.

Daj znać znajomym!