Marketing afiliacyjny – co warto wiedzieć? (2023)

 

Marketing afiliacyjny

Wszechobecny rozwój Internetu wywarł głęboki wpływ na ludzkość, radykalnie zmieniając zarówno sposób życia, jak i pracy. Pod tym względem, jedną z najbardziej znaczących korzyści jest możliwość zarabiania przez Internet z praktycznie każdego miejsca na tej planecie.

marketing afiliacyjny

 

Możliwość ta co roku przyciąga coraz to większe liczby osób sfrustrowanych pracą od 9:00 do 17:00, szukających sposobów na uwolnienie się od odpowiedzialności korporacyjnej. Spora część z nich próbuje swoich sił w marketingu afiliacyjnym.

Ten rodzaj marketingu opiera się na uzyskiwaniu prowizji poprzez promowanie produktu (lub usługi) innej firmy. Z praktycznego punktu widzenia wygląda to mniej więcej tak: znajdujesz produkt, promujesz go wśród innych i otrzymujesz albo wynagrodzenie za wykonanie przez konsumenta konkretnej akcji, albo część zysku z każdej zrealizowanej sprzedaży.

W tym artykule przedstawimy więcej szczegółów na temat marketingu afiliacyjnego. Najpierw dowiesz się, czym jest i jak działa, by następnie poznać jego najważniejsze zalety oraz zaangażowane strony.

 

 

Co to jest marketing afiliacyjny?

Marketing afiliacyjny (ang. affiliate marketing) to model reklamowy, w którym firma wypłaca podmiotom stowarzyszonym prowizję za kliknięcie, lead lub sprzedaż wygenerowaną przez ich polecenia.

marketing afiliacyjny - co to jest?

 

Zasadniczo podmiot stowarzyszony – nazywany też partnerem lub wydawcą – zarabia pieniądze poprzez promocję produktów innych osób, bez konieczności posiadania jakichkolwiek zapasów, realizacji zamówień czy obsługi klienta.

Niezależnie od tego, czego sprzedawca oczekuje od konsumenta (np. zakupu konkretnej usługi), płaci wydawcy dopiero po wykonaniu przez konsumenta pożądanego działania. Innymi słowy, wypłaca wynagrodzenie za rzeczywiste wyniki.

W modelu afiliacyjnym – aby umożliwić obliczenie prowizji i wypłacenie jej odpowiedniemu podmiotowi – sprzedaż jest śledzona za pomocą linków partnerskich, zwanych także linkami referencyjnymi (ang. referral links). Każdy z wydawców otrzymuje od sprzedawcy indywidualny link.

Warto wiedzieć: W zdecydowanej większości przypadków marketing afiliacyjny opiera się na klasycznej formie reklamy, przedstawionej w mniej ‘inwazyjny’ sposób. Zamiast promować produkt w swojej witrynie za pomocą reklam wizualnych, partner osadza link do produktu wewnątrz treści.

 

 

Jakie zalety niesie marketing afiliacyjny?

Marketing afiliacyjny jest jednym z najpotężniejszych sposobów na generowanie dochodu w Internecie. Niezależnie od Twojej niszy, możliwości związane z tym modelem marketingowym są prawie nieograniczone.

zalety marketingu afiliacyjnego

 

Piękno marketingu afiliacyjnego polega na tym, że nie musisz poświęcać czasu na tworzenie produktu, ponieważ został on już stworzony przez kogoś innego. Z tego powodu, omawiany marketing jest szansą, z której każdy może skorzystać i rozpocząć ‘ot tak’.

Oto najważniejsze zalety marketingu afiliacyjnego:

  • Dochód pasywny: Podczas gdy ‘zwykła’ praca wymaga, abyś rzeczywiście pracował, aby zarabiać pieniądze, marketing afiliacyjny oferuje możliwość zarabiania podczas snu. Inwestując czas na początku na stworzenie treści lub kampanii, zobaczysz ciągły zwrot w kolejnych dniach i tygodniach – nawet jeśli nie jesteś przed komputerem.
  • Brak obsługi klienta: Dzięki strukturze marketingu afiliacyjnego, nie musisz martwić się obsługą klienta, ani oferowaniem pomocy technicznej. Cała praca podmiotu stowarzyszonego polega na ‘powiązaniu’ sprzedawcy z konsumentem i to właśnie sprzedawca odpowiada za kontakt z klientem, rozpatrywanie reklamacji itp.
  • Praca w domu: Marketing afiliacyjny jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które nienawidzą chodzenia do biura. Będziesz mógł uruchamiać kampanie i otrzymywać przychody ze sprzedaży produktów lub usług, pracując w zaciszu własnego domu.
  • Niski próg wejścia: Działając w marketingu afiliacyjnym, możesz prowadzić swój biznes prawie bez żadnych kosztów i przy minimalnej inwestycji pieniężnej. Do większości programów możesz bowiem dołączyć bezpłatnie; nie musisz tworzyć, magazynować, ani wysyłać produktów i jedyne, czego potrzebujesz, to własna strona internetowa, domena i hosting.
  • Wygoda i elastyczność: W marketingu afiliacyjnym zyskujesz całkowitą niezależność w wyznaczaniu własnych celów i ustalaniu własnej ścieżki ‘kariery’. To oznacza, że możesz określić własne godziny pracy, zdywersyfikować portfolio polecanych produktów i wybierać metody na ich promocję.

 

Jak wszystko, również marketing afiliacyjny ma swoje wady. Najważniejszą z nich jest fakt, że wygenerowanie ruchu potrzebnego do uzyskania znacznych dochodów może zająć trochę czasu.

Co więcej, będąc podmiotem stowarzyszonym nie jesteś w stanie kontrolować polecanego produktu, ani jakości czy doświadczenia klienta (ang. customer experience). Powinieneś więc starannie dobrać portfolio produktów, by nie stracić zaufania swoich odbiorców.

Sprawdź najszybszy na rynku hosting WordPress oraz hosting Ecommerce.

 

 

Na czym polega marketing afiliacyjny?

Marketing afiliacyjny działa na zasadzie przekazania części obowiązków związanych z marketingiem na podmioty zewnętrzne. Wykorzystuje się w nim zasoby i możliwości innych firm do skuteczniejszej reklamy konkretnych produktów lub usług.

Aby to zadziałało, zaangażowane muszą być 3 strony: Sprzedawcy (twórcy produktów), Wydawcy (podmioty stowarzyszone, partnerzy) oraz Konsumenci.

Oto, na czym polega taki marketing i jaki wkład ma każda ze stron:

 

1. Sprzedawca

Sprzedawca – niezależnie od tego, czy jest małą firmą czy dużą korporacją – to twórca produktu lub jego dystrybutor. Produktem może być obiekt fizyczny, jak np. smartfon, albo usługa, jak np. e-book.

marketing afiliacyjny - sprzedawca

 

Sprzedawcą w marketingu afiliacyjnym może być na przykład firma hostingowa, która sprzedaje usługi hostingowe, domeny i certyfikaty SSL, i która chce dotrzeć do nowych odbiorców oraz pozyskać klientów płacąc tylko i wyłącznie za ‘efekt’.

Poprzez swój program partnerski taka firma może współpracować z:

  • Agencjami interaktywnymi tworzącymi strony internetowe;
  • Blogerami skupiającymi się na tematyce IT;
  • Właścicielami witryn udostępniającymi rankingi firm internetowych.

 

Warto wiedzieć: Powyższe podmioty, w momencie dołączenia do modelu afiliacyjnego, stają się wydawcami.

 

 

2. Wydawca

Wydawca – nazywany również podmiotem stowarzyszonym lub partnerem – jest osobą fizyczną lub firmą, która promuje produkt sprzedawcy. Ma za zadanie przekonać konsumenta, że będzie on dla niego wartościowy, a następnie zachęcić do jego kupna.

marketing afiliacyjny - wydawca

 

Jeśli konsument ostatecznie zdecyduje się na zakup produktu, wydawca otrzyma prowizję za sprzedaż, tj. ustalony % uzyskanych przychodów.

Podmioty stowarzyszone mają najczęściej bardzo specyficzną grupę odbiorców o konkretnych zainteresowaniach. Dopasowując do nich promowane produkty, zwiększają prawdopodobieństwo, że zdecydują się na dokonanie konwersji.

 

3. Konsument

Konsument to ostatnia ze stron zaangażowanych w działanie marketingu afiliacyjnego. Można wręcz powiedzieć, że jest motorem napędowym – niezależnie od tego, czy wie, że on (i jego zakupy) są częścią takiego modelu.

marketing afiliacyjny - konsument

 

Czasami podmiot stowarzyszony decyduje się na zamieszczenie informacji o tym, że otrzymuje prowizję za dokonaną sprzedaż. Innym razem, konsument może być całkowicie nieświadomy całego mechanizmu afiliacyjnego stojącego za jego zakupem.

Tak czy inaczej, konsument rzadko kiedy zapłaci więcej za produkt zakupiony w ramach programu partnerskiego, jako że udział wydawcy jest wliczony w cenę detaliczną.

 

 

Podsumowanie

Marketing afiliacyjny jest modelem reklamowym, w którym sprzedawca (twórca produktu, marka) wypłaca wydawcy (podmiot stowarzyszony, partner) prowizję za wykonanie przez konsumenta konkretnego działania – najczęściej dokonania zakupu.

Model ten jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które chcą uzyskać kontrolę nad własnymi dochodami, oraz sprzedawców, którzy chcą skoncentrować się na reklamie opartej na wynikach.

Współpracując ze sprzedawcą, zmotywowany wydawca będzie mógł osiągnąć pasywny dochód w zaciszu własnego domu, przy minimalnej inwestycji czasowej, nie martwiąc się o tworzenie i zarządzanie własnym produktem lub usługą czy zajmowanie się obsługą klienta.

 

 

 

Odbieramy telefony, odpisujemy na maile, nie ukrywamy kosztów, a dodatkowo oferujemy najszybsze pakiety hostingowe na rynku. Uważasz, że to zwroty marketingowe? Sprawdź sam/a!

Jeśli nie będziesz zadowolony/a, zwrócimy Ci pieniądze.
Twoje strony i sklepy przeniesiemy za darmo!

Hosting WordPressHosting Magento

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, skontaktuj się z nami! Kliknij tutaj.

Chcesz dowiedzieć się o nas trochę więcej? Przejdź na stronę JCHost.pl.

Daj znać znajomym!