Linki przychodzące – czym są i jak sprawdzić?

 

Linki przychodzące

Przez wiele lat wyszukiwarki takie jak Google opierały swoje organiczne wyniki wyszukiwania na tym, jak często dane słowo kluczowe występuje na stronie internetowej. Zasada była prosta: im więcej wzmianek o konkretnej frazie w treści, tym wyższa pozycja w rankingu.

linki przychodzace

 

Jako że każdy chciał znaleźć się wyżej w rankingu wyszukiwarki, witryny zawierały niskiej jakości treść przepełnioną nienaturalnie użytymi słowami kluczowymi. Rzadko kiedy strony znajdujące się na pierwszych pozycjach były godne zaufania i przyjazne użytkownikom.

Na szczęście wraz z upływem lat algorytm Google stał się o wiele bardziej zaawansowany i metoda tzw. ‘upychania słów kluczowych’ przestała być skuteczna. Teraz za najbardziej wartościowe uznaje się linki przychodzące.

W tym artykule przyjrzymy się temu bliżej. Na początku odpowiemy czym są linki przychodzące i dlaczego są ważne, a następnie pokażemy kilka narzędzi, jak je sprawdzić.

 

 

Czym są linki przychodzące?

Linki przychodzące to dowolne hiperłącza (w formie adresów URL, wideo lub obrazów) na innych stronach internetowych, które kierują użytkowników do Twojej domeny.

linki przychodzace - co to jest

 

W tym miejscu warto zaznaczyć, że linki na stronach internetowych dzielimy na linki wewnętrzne i linki zewnętrzne. Te przychodzące zaliczają się do tej drugiej grupy.

Aby lepiej to zobrazować, w poniższym zdaniu podamy przykłady obu rodzajów linków: jeden pochodzący z Wikipedii, a drugi – z jednego z zasobów, które opublikowaliśmy na naszej stronie kilka tygodni temu.

WordPress 5.6 (https://jchost.pl/blog/wordpress-5-6/ – link wewnętrzny) nosi nazwę „Simone” na cześć Niny Simone (https://pl.wikipedia.org/wiki/Nina_Simone – link zewnętrzny, wychodzący).

Jako że – tak jak wspomnieliśmy w powyższej definicji – linki zewnętrzne przychodzące znajdują się na innych stronach, w tym artykule nie moglibyśmy podać przykładu takiego łącza.

Warto wiedzieć: Zarówno linki zewnętrzne, jak i wewnętrzne składają się z 2 części – hiperłącza do strony oraz tekstu zakotwiczenia (z ang. anchor text).

 

Czym jest tekst zakotwiczenia? Jest to ogólny opis, który daje zarówno użytkownikowi, jak i robotowi indeksującemu pewien kontekst, o czym jest dana podstrona.

 

Jak Google podchodzi do linków?

Na samym początku, kiedy linki zaczęły mieć znaczenie, były one jedyne grą liczbową. Nie liczyła się ich jakość, lecz ilość. Oznacza to, że witryny z największą liczbą linków zajmowały najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

podejscie google do linkow przychodzacych

 

Ostatecznie doprowadziło to do tego, że ludzie zaczęli używać spamerskich technik do budowania zaplecza linków, aby wyprzedzić konkurencję. To z kolei zmusiło Google do ponownego przemyślenia, jak usprawnić działanie swojego algorytmu.

Dzisiaj Google ceni jakość linków przychodzących ponad ilość. Te pochodzące z zaufanych lub popularnych witryn mają większe znaczenie dla Twojego SEO, niżeli linki pochodzące z domen o niższej jakości.

Warto wiedzieć: Linki przychodzące są również nazywane linkami zwrotnymi.

 

Dlaczego linki przychodzące są ważne?

Najważniejszym powodem, dlaczego linki przychodzące są ważne jest fakt, że te pochodzące z odpowiednich i dobrej jakości stron internetowych i blogów są jednym z najważniejszych czynników określających pozycję w rankingu wyszukiwarek.

znaczenie linkow przychodzacych

 

Mimo iż są niewątpliwie ważną częścią w strategii SEO, to nie jedyne powody, dlaczego warto uwzględnić ich pozyskiwanie.

Oto 4 powody, dlaczego linki przychodzące są ważne:

  • Wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania: Witryny, które otrzymują wiele linków przychodzących, mają większe szanse na wyższą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Omawiane łącza mówią robotom indeksującym, że Twoja witryna jest autorytetem w określonym temacie.
  • Zwiększony ruch: Więcej wysokiej jakości linków przychodzących oznacza większy ruch w witrynie. Dzieje się to za sprawą 2 kwestii – po pierwsze, prowadzą one do wyższej pozycji w wyszukiwarce, dzięki czemu pozyskujesz ruch organiczny; po drugie, generują ruch odsyłający z domen, na których się znajdują.
  • Zwiększona świadomość marki: Kiedy autorytatywne i godne zaufania strony prowadzą do Twojej witryny, przekazują w ten sposób trochę ‘autorytetu’ Twojej witrynie. W ten sposób, ich marka zaczyna być kojarzona z Twoją.
  • Zwiększony potencjał biznesowy: Oprócz zwiększonej świadomości marki, linki z autorytatywnych domen sprawiają, że masz szansę nawiązać kontakt i relacje biznesowe z innymi, podobnymi firmami w przyszłości. Te relacje mogą z kolei prowadzić do zwiększonych zysków.

 

Najlepszym sposobem na zdobycie „dobrych” linków zwrotnych jest tworzenie wysokiej jakości treści, które przynoszą realną wartość Twoim użytkownikom, a następnie informowanie o niej innych blogerów.

Sprawdź najszybszy na rynku hosting WordPress oraz hosting Ecommerce.

 

 

5 narzędzi, by sprawdzić linki przychodzące

Nie wszystkie linki zwrotne są takie same. Te najbardziej wartościowe pochodzą z dużych, szanowanych stron internetowych. Z kolei te przychodzące ze spamerskich lub niezaufanych witryn mogą zaszkodzić autorytetowi Twojej domeny.

Jak sprawdzić ‘siłę’ lub listę linków? Można to zrobić przy pomocy ogólnych narzędzi SEO lub dedykowanych aplikacji do sprawdzania linków zwrotnych.

Większość z nich pozwala przejrzeć listę linków kierujących do konkretnej domeny lub podstrony, wraz z dodatkowymi informacjami, takimi jak wskaźniki DR i UR, anchor text i szacunkowy ruch.

Oto 5 narzędzi, by sprawdzić linki przychodzące:

 

1. Google Search Console

Search Console to całkowicie darmowe narzędzie Google, które ma pomóc webmasterom w ulepszaniu ich witryn internetowych. Po zarejestrowaniu konta i zweryfikowaniu własności domeny, uzyskasz dostęp do różnych pulpitów nawigacyjnych, z których jednym jest lista linków zwrotnych.

narzedzie search console

 

Najważniejszą zaletą owej listy jest fakt, że jest pobierana bezpośrednio z indeksu Google. Mimo to, nie jest wolna od wad. Oprócz tego, że ogranicza się tylko do 1000 wyników, nie udostępnia żadnych dodatkowych wskaźników, ani funkcji analitycznych.

Co więcej, narzędzie automatycznie usuwa z listy niskiej jakości linki zwrotne i liczy tylko te, które są istotne. To oznacza, że nie możesz go używać do wykrywania linków o niskiej jakości.

Gdybyśmy mieli opisać omawianą aplikację w jednym zdaniu, byłoby to narzędzie najlepiej nadające się jako źródło nieprzetworzonych danych zarówno dla linków zewnętrznych, jak i wewnętrznych.

 

2. Ahrefs

Ahrefs to jedno z najpopularniejszych i najlepszych narzędzi SEO, zawierających mnóstwo danych, które mogą pomóc w zaplanowaniu skutecznej strategii pozycjonowania. Pozostaje absolutnym faworytem wśród specjalistów od marketingu online.

narzedzie ahrefs backlink checker

 

Korzystając z Ahrefs nie musisz martwić się o dokładność danych analitycznych. Wysoka jakość oznacza jednak wysoką cenę. Ze względu na to, omawiane narzędzie jest przeznaczone głównie do użytku profesjonalnego.

Warto jednak zaznaczyć, że od pewnego czasu na ich stronie można znaleźć zestaw darmowych narzędzi – w tym program do sprawdzania linków przychodzących, które pobiera dane z jednego z największych indeksów linków.

Owe narzędzie pozwala na nieograniczoną liczbę sprawdzeń dziennie, ale liczba wyświetlanych linków jest ograniczona jedynie do 100 najpopularniejszych. W przeciwieństwie do Search Console, lista zawiera dodatkowe wskaźniki, takie jak autorytet domeny, szacunkowy ruch czy tekst zakotwiczenia.

 

3. SEMrush

SEMrush jest kolejnym niezwykle popularnym narzędziem SEO, zawierającym jedne z najlepszych aplikacji do analizy słów kluczowych oraz linków zwrotnych. Podobnie jak Ahrefs, wyróżnia się ogromną i codziennie aktualizowaną bazą danych.

narzedzie semrush backlink analytics

 

Być może zauważyłeś, że większość darmowych narzędzi analitycznych pozwala użytkownikom zobaczyć listę linków przychodzących z częściowymi danymi, jednocześnie zachęcając ich do wykupienia subskrypcji.

Narzędzie SEMrush poszło w nieco innym kierunku. Znajdziesz w nim mnóstwo analityki linków zwrotnych, ale otrzymujesz jedynie 10 darmowych zapytań. Jest to więc świetne rozwiązanie, jeśli zamierzasz wykonać analizę profilu linków dla własnej strony internetowej lub chcesz wygenerować raporty dla pojedynczych klientów.

Dużym plusem wewnątrz omawianej aplikacji jest też Toxic Score (w wolnym tłumaczeniu: wynik toksyczności), będący miernikiem oceniającym, jak bardzo szkodliwy jest każdy z linków pod względem SEO.

 

4. SEO SpyGlass

SEO SpyGlass jest aplikacją z listy SEO Powersuite, która w przeciwieństwie do poprzedników nie jest narzędziem online, lecz oprogramowaniem komputerowym. Zapewnia w pełni wyspecjalizowany pulpit do analizy i zarządzania linkami zwrotnymi.

narzedzie seo spyglass

 

Korzystając z SEO SpyGlass, otrzymujesz pełny obraz tego, jakie linki kierują do których stron, kiedy się pojawiły, jaki mają tekst zakotwiczenia i z jakiej domeny pochodzą. Jedynym ograniczeniem wewnątrz darmowej wersji są limitowane raporty do 1100 linków zwrotnych.

Gdyby tego było mało, możesz również zbadać swoich konkurentów, tworząc osobny projekt dla każdego z nich. W raporcie uwzględniona zostaje analiza linków zwrotnych, czynniki jakości łącza oraz tzw. audyt antykarny. 

Z innych ciekawostek warto wspomnieć, że owa aplikacja sprawdzi się też idealnie w połączeniu z Search Console. Istnieje bowiem możliwość pobrania danych z narzędzia Google i przetworzenia ich za pomocą pulpitu SEO SpyGlass.

Jako że jest to oprogramowanie komputerowe, pierwsza analiza Twojej domeny zajmie trochę czasu.

 

5. Ubersuggest

Ubersuggest jest narzędziem autorstwa Neila Patela, którego główną funkcją jest obszerna analiza słów kluczowych. Swoją popularność zdobył głównie za sprawą oferowania funkcji, które w innych narzędziach są płatne, za darmo.

narzedzie ubersuggest

 

Jakiś czas temu wersja darmowa uległa jednak zmianie i spora część słynnych funkcji Ubersuggest stała się dostępna tylko dla subskrybentów. Od teraz zobaczysz w niej szczegółowe informacje jedynie o niewielkiej liczbie linków zwrotnych

Oprócz tego, ujrzysz też: wynik domeny, który mierzy siłę Twojej witryny w skali od 1 do 100; liczbę domen odsyłających oraz wykres wzrostu backlinków w czasie, który pokazuje jak szybko rosła lub spadała.

Wraz z narzędziem do analizy linków przychodzących, otrzymujesz też funkcje wyszukiwania słów kluczowych, analizy konkurencji, audytu witryny i śledzenia pozycji w wyszukiwarce. Ciekawym dodatkiem jest też rozszerzenie Chrome, w którym uzyskasz mnóstwo propozycji słów kluczowych bezpośrednio w przeglądarce.

 

 

Podsumowanie

Linki przychodzące to linki obecne na innych stronach, które kierują użytkowników na Twoją domenę. Są ważne, ponieważ pozwalają uzyskać wyższą pozycję w wyszukiwarce oraz zwiększyć ruch odsyłający, świadomość marki i potencjał biznesowy.

Jako że manualna analiza profilu linków zajmuje zbyt dużo czasu, o wiele lepszym pomysłem jest wykorzystanie gotowych narzędzi. Każde z nich różni się swoimi funkcjami. Podczas gdy jedno może przedstawić listę linków bez możliwości pobrania zestawienia, inne wygeneruje dostosowany raport profilu linków.

W przypadku wykorzystania bezpłatnych aplikacji, nie ma jednego najlepszego narzędzia. Warto więc rozważyć użycie kombinacji różnych narzędzi w celu zaspokojenia wszystkich potrzeb związanych z badaniem linków zwrotnych.

 

 

 

Odbieramy telefony, odpisujemy na maile, nie ukrywamy kosztów, a dodatkowo oferujemy najszybsze pakiety hostingowe na rynku. Uważasz, że to zwroty marketingowe? Sprawdź sam/a!

Jeśli nie będziesz zadowolony/a, zwrócimy Ci pieniądze.
Twoje strony i sklepy przeniesiemy za darmo!

Hosting WordPressHosting Magento

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, skontaktuj się z nami! Kliknij tutaj.

Chcesz dowiedzieć się o nas trochę więcej? Przejdź na stronę JCHost.pl.

Daj znać znajomym!