6 sposobów, jak zdobyć backlinki

 

Backlinki

Linki zwrotne pozostają – zaraz obok treści – jednym z najważniejszych czynników rankingowych dla większości wyszukiwarek i mało prawdopodobnym jest, by miało to w najbliższym czasie ulec zmianie. Zrozumienie, jak je pozyskać, ma kluczowe znaczenie dla sukcesu SEO Twojej witryny.

backlinki

 

Najlepsze backlinki to te pochodzące z zaufanych witryn internetowych, z dobrą zawartością i dużą liczbą udostępnień w mediach społecznościowych. Możesz zdobyć je w sposób naturalny, tworząc wspaniałą treść i licząc, że inne strony zaczną do niej linkować, lub zbudować je samodzielnie.

Jako że budowa portfolio linków może okazać się bardzo czasochłonna, wielu twórców treści decyduje się na ich zakup. Niekoniecznie jest to jednak najlepsze rozwiązanie. Zanim więc rozbijesz bank, powinieneś wiedzieć, że istnieje kilka skutecznych sposobów na ich pozyskanie.

Właśnie na tym skupimy się w dzisiejszym artykule! Przedstawimy w nim 6 sposobów, jak zdobyć backlinki i tym samym podnieść pozycję witryny w wyszukiwarce. Zanim to jednak zrobimy, odpowiemy, jakich linków wstecznych lepiej jest unikać.

 

 

Jakich linków wstecznych unikać?

Zapewne słyszałeś, że nie wszystkie linki są równe. W rzeczywistości istnieje przynajmniej kilka rodzajów linków, których nie powinieneś posiadać w swoim portfolio. Mogą one bowiem zaszkodzić rankingowi Twojej witryny, a nawet skutkować karą nałożoną przez wyszukiwarkę.

jakie linki wsteczne unikac

 

W tym miejscu warto zaznaczyć, że wspomniana kara jest raczej rzadkością. Dlaczego? Ponieważ Google zdaje sobie sprawę z istnienia czegoś takiego jak negatywne SEO i po wykryciu ‘złych linków’, algorytm najczęściej je ignoruje.

Oto kilka przykładów ‘złych linków’:

  • Linki ze stron z zawartością o niskiej jakości: roboty wyszukiwarek dewaluują witryny internetowe z bardzo małą ilością zawartości lub treścią o niskiej jakości, tym samym przydzielając niewielką wartość SEO do linków, które z nich pochodzą.
  • Linki w spamerskich komentarzach: algorytmy wyszukiwarek nie przykładają dużej wagi do linków pochodzących z komentarzy na blogu, ponieważ nie są one częścią głównej treści redakcyjnej; a co więcej – nakładają kary w momencie wykorzystania spamerskich taktyk.
  • Linki z prywatnych sieci blogowych (PBN): wyszukiwarka Google na bieżąco śledzi i ‘zamyka’ prywatne sieci blogów (tj. grupa witryn posiadanych przez jedną osobę), usuwając przy tym wszystkie zaindeksowane na nich treści – w tym również linki.

 

Powyższa lista to jedynie kilka przykładów linków, które mogą negatywnie wpłynąć na SEO witryny internetowej. Oprócz nich, nie powinieneś też poświęcać zbyt dużo czasu na zdobywanie backlinków z serwisów społecznościowych, zagranicznych katalogów i tzw. ksiąg gości.

 

Warto wiedzieć: Nie powinieneś polegać na wskazówkach, które czytasz z niezaufanych źródeł. Sekretny sposób zajmowania pierwszego miejsca w rankingu Google raczej nie istnieje; a jeśli istnieje – mało prawdopodobnym jest, by ktoś podzielił się nim publicznie.

 

 

 

6 sposobów, jak zdobyć backlinki

Teraz, gdy już wiesz, dlaczego linki przychodzące są ważne w SEO i jakich lepiej jest unikać, przyszedł czas na poznanie kilku skutecznych technik ich pozyskania.

Przed rozpoczęciem musimy zaznaczyć, że żadna z poniższych metod budowy linków nie jest ‘idealna’. To, co zadziała w jednej branży, może nie zadziałać w drugiej. Dlatego też powinieneś samodzielnie przetestować każdy z poniższych sposobów i zdecydować, który będzie najbardziej optymalny.

Oto 6 sposobów na zdobycie backlinków:

 

1. Tworzenie wysokiej jakości treści

Utworzenie najwyższej jakości treści jest jednym z najbardziej podstawowych sposobów na naturalne uzyskanie backlinków. Twoim głównym celem, przed wypróbowaniem pozostałych metod, powinno więc być przygotowanie zawartości, z której inni blogerzy i eksperci będą mogli korzystać i do której sami będą chcieli linkować.

jak zdobyc backlinki: tresc o wysokiej jakosci

 

Chociaż z jednej strony proces tworzenia takiej treści jest czasochłonny, z drugiej – jest wart wysiłku. Prowadzi bowiem nie tylko do zwiększenia liczby linków, ale też zwiększenia autorytetu Twojej marki.

To proste! Jeśli podstrony w Twojej witrynie nie zachęcają swoim wyglądem i zawierają treść o niskiej jakości, w której brakuje cennych informacji, tracisz nie tylko szansę na zdobycie backlinków, ale też tracisz w oczach potencjalnych klientów.

Jaką zawartość tworzyć? Istnieje wiele różnych rodzajów treści, które możesz przygotować w celu budowy portfolio linków. Najlepiej sprawdzają się artykuły instruktażowe i przewodniki na tematy często wyszukiwane w wyszukiwarce.

Sprawdź najszybszy na rynku hosting WordPress oraz hosting Ecommerce.

 

 

2. Publikowanie wpisów gościnnych

Publikowanie wpisów gościnnych to sprawdzony i szeroko stosowany sposób na zdobycie wartościowych backlinków. Polega na napisaniu artykułu, w którym obecny jest 1 lub więcej linków zewnętrznych, i jego gościnnej publikacji na zewnętrznym blogu.

jak zdobyc backlinki: wpisy goscinne

 

Oprócz samego backlinka, wpisy gościnne to skuteczny sposób na dotarcie do nowych odbiorców. Publikując artykuły w innych tematycznie powiązanych witrynach internetowych, przedstawiasz swoją ekspertyzę nowym czytelnikom i zwiększasz ogólną widoczność marki w Internecie.

Wbrew pozorom wiele blogów i stron internetowych oferuje możliwość dodania takiego wpisu. Część z nich zezwala na dodanie linku wewnątrz treści, podczas gdy inne preferują umieszczenie go w sekcji biografii autora.

Jak znaleźć takie witryny? Sposobów na zidentyfikowanie odpowiednich podmiotów jest mnóstwo. Do najłatwiejszych zalicza się wpisanie w wyszukiwarce fraz takich jak: [wyrażenie] + „pisz dla nas” (np. marketing + „pisz dla nas”) czy [wyrażenie] + „wpisy gościnne”. Do tych bardziej czasochłonnych można zaliczyć skontaktowanie się z popularnymi blogerami i przedstawienie propozycji współpracy.

Warto wiedzieć: Kontaktując się z właścicielami wybranych witryn – oprócz przedstawienia własnych propozycji artykułów – zapytaj, jakie tematy preferują i jakie mają wymagania.

 

 

3. Projektowanie infografik

Projektowanie i udostępnianie infografik jest jedną z niesamowicie skutecznych metod na przyciągniecie zarówno bezpośredniego ruchu, jak i linków zwrotnych. Są one graficzną reprezentacją danych, która zapewnia szybki przegląd tematu i może przedstawić złożone koncepcje w prostej wizualizacji.

jak zdobyc backlinki: infografiki

 

Jako że każdy kocha dane wizualne, takie jak wykresy, filmy czy właśnie infografiki, bardzo często okazują się one jeszcze skuteczniejsze w przyciąganiu linków z innych witryn od samej treści tekstowej.

Dlaczego? Otóż po pierwsze – czynią artykuł bardziej przystępnym, a po drugie – niosą za sobą wiele możliwości udostępniania. Możesz udostępniać je samodzielnie albo proponować ich publikację innym blogerom. Istnieje też duże prawdopodobieństwo, że czytelnicy sami udostępnią je dalej lub inne witryny skorzystają z nich, dodając przy tym link do Twojej witryny jako źródło.

Jak je stworzyć? Nie musisz zatrudniać profesjonalnego grafika, ani być zawodowym projektantem, aby przygotować dobrze wyglądającą infografikę. Możesz skorzystać z darmowych narzędzi do tworzenia treści wizualnych, takich jak Canva czy Piktochart.

 

 

4. Przekazanie referencji lub opinii

Napisanie referencji to kolejny świetny sposób, aby zdobyć backlink, którego najważniejszą zaletą jest fakt, że mało kto bierze go pod uwagę. Z reguły właściciele firm koncentrują się na zdobyciu opinii od swoich klientów, a nie wystawianiu ich innym firmom.

jak zdobyc backlinki: referencje

 

Większość firm skupiających się na budowie renomy w Internecie wykorzystuje referencje i opinie jako tzw. dowód społeczny i umieszcza je w widocznym miejscu na stronie głównej lub stronie poświęconej historiom sukcesu swoich klientów. Najczęściej, oprócz samej recenzji, można tam znaleźć imię autora oraz nazwę firmy lub adres strony.

Od czego zacząć? Po prostu wybierz najlepsze narzędzia, z których korzystasz, lub marki, z którymi współpracujesz, i skontaktuj się z nimi, aby zaproponować napisanie recenzji o Twoim doświadczeniu i propozycją dołączenia odnośnika do Twojej domeny.

W tym przypadku dosłownie każda witryna może być źródłem dla Twojego linku zwrotnego. Możesz bowiem wybrać zarówno witryny, które posiadają już sekcję z referencjami i wysłać im własne ‘case study’, jak i te, które jeszcze jej nie mają i zaproponować jej dodanie, wspominając o korzyściach z tego płynących.

 

 

5. Wymiana przestarzałych linków

Wymiana uszkodzonych lub przestarzałych linków to następny stosunkowo prosty sposób budowy portfolio backlinków. Wspomniane linki są hiperłączami, które zawierają błąd w adresie URL lub prowadzą do stron, które albo zostały usunięte, albo zawierają przestarzałe informacje.

jak zdobyc backlinki: przestarzale linki

 

Niezależnie od powodu, owa wymiana jest niesamowitą okazją do uzyskania linku zwrotnego. Wszystko, co musisz zrobić, to znaleźć uszkodzone lub przestarzałe łącza, skontaktować się z właścicielem danej witryny i zaoferować swój zasób jako zamiennik.

Dlaczego ta metoda jest tak skuteczna? Otóż, gdy użytkownik kliknie w taki link, trafi albo na stronę błędu 404, albo na stronę zawierającą błędne informacje. To z kolei prowadzi do pogorszenia doświadczenia użytkownika, czego każdy webmaster chce uniknąć.

Jak znaleźć takie linki? Znajdowanie wadliwych linków jest jak szukanie igły w stogu siana, dlatego też niezbędne będzie wykorzystanie dedykowanych aplikacji SEO, takich jak Moz.com lub Ahrefs.

Warto wiedzieć: Aplikacje SEO zawierają wbudowane narzędzia, które umożliwiają przeskanowanie witryn konkurencji nie tylko pod kątem uszkodzonych linków, ale też całego portfolio linków kierujących do konkretnych stron, co umożliwia łatwiejsze znalezienie przestarzałych łącz.

 

 

6. Szpiegowanie konkurencji

Szpiegowanie konkurentów nie jest oddzielną metodą na zdobycie linków zwrotnych, lecz sposobem na poznanie metod, z których korzystają inne witryny. Wybierając i podglądając konkurencyjne, odnoszące sukcesy strony, możesz zobaczyć co sprawia, że są tak skuteczni.

jak zdobyc backlinki: konkurencja

 

Podglądanie kroków podejmowanych przez konkurencję powinno pozwolić Ci stać się równie dobrym w budowaniu linków zwrotnych. Kiedy odkryjesz, z których technik korzystają najczęściej, możesz zrobić to samo, aby powtórzyć ich sukces i z czasem – prześcignąć ich w rankingu wyszukiwarek.

Co więcej, dokonując odpowiedniej analizy, oprócz poznania źródeł pochodzenia linków zwrotnych, możesz też przyjrzeć się liście organicznych słów kluczowych, najskuteczniejszym treściom, działaniom w mediach społecznościowych i nie tylko.

Jak to zrobić? Podobnie, jak w przypadku znajdywania uszkodzonych linków, również tutaj niezbędne będą odpowiednie narzędzia SEO. W ramach uzupełnienia warto też zapisać się do newslettera, by być na bieżąco z nową zawartością, oraz skonfigurować alerty Google.

 

 

Podsumowanie

Budowanie linków zewnętrznych pozostaje jednym z najskuteczniejszych sposobów na wyższą pozycję w rankingu wyszukiwarki i generowanie większego ruchu.

Nie każdy link niesie za sobą jednak taką samą wartość. Część z nich może wręcz zaszkodzić Twojej witrynie, czego najlepszymi przykładami są odnośniki na niezaufanych stronach, w spamerskich komentarzach oraz prywatnych sieciach blogów.

Tym samym podczas procesu budowy portfolio linków, powinieneś wykorzystać jedynie etyczne metody prowadzące do pozyskania linków o wysokiej jakości, takie jak np. publikowanie wpisów gościnnych czy wymiana przestarzałych linków.

 

 

 

Odbieramy telefony, odpisujemy na maile, nie ukrywamy kosztów, a dodatkowo oferujemy najszybsze pakiety hostingowe na rynku. Uważasz, że to zwroty marketingowe? Sprawdź sam/a!

Jeśli nie będziesz zadowolony/a, zwrócimy Ci pieniądze.
Twoje strony i sklepy przeniesiemy za darmo!

Hosting WordPressHosting Magento

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, skontaktuj się z nami! Kliknij tutaj.

Chcesz dowiedzieć się o nas trochę więcej? Przejdź na stronę JCHost.pl.

Daj znać znajomym!